Pages

Friday 16 December 2016

KENAPA PERLU SIMPAN EMAS

KENAPA PERLU SIMPAN EMAS
Jom baca,..
.

1. Keselamatan

Sedar atau tidak, wang yang kita simpan di bank akan hilang secara perlahan-lahan. Setiap kali hendak keluarkan duit, mesti akan dikenakan caj. Kadang-kadang apabila akaun bank kita tidak aktif, pihak bank akan mengambil baki wang dari akaun anda. Anda pernah alaminya?
.

2. Perlindungan

Simpanan dalam bentuk wang fiat (syiling dan duit kertas yang kita gunakan sekarang) akan sentiasa dimamah inflasi. Setiap hari nilai duit akan menurun. Lihat sahaja nilai Ringgit yang semakin rendah berbanding Dollar sekarang.

Emas pula sebaliknya kalis inflasi. Nilainya akan semakin meningkat. Ini menunjukkan kekayaan kita tidak akan berkurangan jika menyimpan emas.
.

3. Mudah Dicairkan

Selain emas, kita juga boleh melabur dalam pasaran saham, hartanah, dan bon.

Walaubagaimanapun, kesemua jenis pelaburan ini tidak mudah dicairkan. Jika pada suatu masa kita amat memerlukan duit, pelaburan jenis ini perlu mengambil masa yang panjang untuk dijual atau ditukar ke dalam bentuk wang semula.

Emas pula sangat mudah dicairkan. Malah anda boleh menukarkannya dalam bentuk wang dimana saja seluruh dunia ni.

Mengapa begitu? Ini kerana permintaan terhadap emas sentiasa tinggi terutamanya di kedai-kedai emas, kedai pajak gadai dan peminat emas.
.

4. Tahan Lama

Aset seperti rumah, kedai, kereta, dokumen malah wang kertas akan mudah terbakar atau rosak jika terendam di dalam air apabila berlakunya bencana alam. Jika ini berlaku, nilainya juga akan hilang.

✅ Saya hanya pemudah cara. Khidmat nasihat / bimbingan yang berterusan bagi mereka yang berminat. Tahukah anda, emas serendah 1 gram ini boleh dimiliki di Public Gold? Harga mampu milik..PM/whatsapp saya untuk miliki emas (harta / aset) anda hari ini.

cara topup GAP mudah cepat http://bit.ly/2ge6z18
Cara buka account pun ada tok, click
http://bit.ly/2fxBC9U 🐎🐎🐎🐎

16/12/2016 : RM175/GRAM (GAP)

“Gold is not everything, but gold is something”
#ninjaemas #teamninjaemas

NORAZAH BINTI YUSUP | AUTHORISED DEALER PUBLIC GOLD
0128818783 | NOYUBE56@GMAIL.COM

No comments:

Post a Comment

Leave Your Comment Here,...