Pages

Wednesday 18 January 2017

Setelah Goblin menjadi debu, Eun tak buat keputusan drastic yang mengejutkan kim shin 😱

Ternyata pemergian goblin memberi tamparan hebat kepada Eun Tak yang masih dalam keadaan berduka. Seminggu Eun Tak menangis sehingga lebam mata. Adik mendiang Goblin iaitu Kim Shin atau Sunny, merasa simpati dan ingin mmbantu Eun Tak menghadapi kesedihan beliau.


Setelah 2 hari memujuk & memberi semangat kepada Eun Tak, akhir nya Eun Tak bertabah hati. Kemudian tanpa di sangka, Eun Tak menjerit dalam hati, 

"Aku akan melakukan sesuatu yang lebih seronok & berfaedah!! Supaya aku dapat lupakan kau Goblin!"
 

3 minggu kemudian, Kim shin meninggalkan korea untuk melawat Eun Tak & Woo bin di rumah peninggalan Goblin yg trletak di Sarawak Malaysia. Kelihatan Eun Tak dan Woo Bin si Grimm Ripper sedang mengira sesuatu di atas sekeping kertas. Kim Shin terkejut melihat apa yg berada di atas meja Eun Tak selain kertas berkenaan. Terdapat beberapa keping Gold Bar & Silver di atas meja itu. Wahhh! Ini kah hobi baru Eun Tak? 😱😊 ini sesuatu yang positive! 

 
Tetapi Kim Shin ragu-ragu dengan ketulenan metal yang dibeli oleh Eun Tak. Beliau mula diam-diam meng"google" mengenai Public Gold yg jelas tertera pada gold bar berkenaan. Tindakan Kim Shin di sedari Woo Bin, lantas si grimm ripper tersenyum dan segera memberitahu Kim Shin supaya jangan merasa risau kerana dia sudah membantu Eun Tak memilih Emas yg berkualiti berdasarkan ciri-ciri ini:

Ciri ciri emas terbaik bukanlah pada harga murah sahaja.

Apabila membeli emas ada 5 kriteria yang perlu diambil berat.

1) Harga murah
2) Spread rendah
3) Stok tiada had
4) Cawangan jual beli banyak
5) Jaminan beli balik

Maka anda boleh mula memilih syarikat mana untuk anda mulakan simpanan emas anda dengan tenang dan mudah. So far yang terbaik, adalah Public Gold 😘

 
Sunny tersenyum manis pada Woo Bin tanda setuju dengan kenyataan berikut. Kelihatan Eun Tak masih sibuk mengira gold bar nya.

P/s : Berduka tidak akan mengembalikan yang telah pergi dan tidak akan mengubah apa-apa. Hobi boleh membantu mengatasi kesedihan, pastikan ia hobi yang bermanfaat.

Disclaimer : Cerita di atas adalah hasil olahan & creativity saya sendiri, tiada kaitan dengan mana-mana produksi 😬

#SarangeKoreanDrama
#AdaptasiCeritaGoblin.







No comments:

Post a Comment

Leave Your Comment Here,...